Se upp för tanten!

Frk Petterslund



karin.ahlberg59@gmail.com

Tisdagstankar

20.08.2013 10:11

Pratade i helgen med några yngre personer om konsumtion. Att vi konsumerar för mycket. Av allt. Kött. Kläder och skor.

Vad kan vi göra för att förändra vårt levnadsmönster?

Nu har jag bestämt att jag ska föra anteckningar och dokumentera allt som köps hem och hur det används. Bara det tror jag att det gör att jag tänker till en extra gång både FÖRE och EFTER. Så efter all sommar-och semesterslöande är det dags att ta itu med   veckoplaneringen för matinköp. Testade i ett par månader i våras att köpa en matkasse från City Gross. Det gjorde att det var roligare att laga mat igen, fick en massa fina recept, men funderar nu på att testa om ICA har en matkasse att hämta varje vecka? Det är den enda nackdelen att bo på landsbygden,man får inte matkassen leverera på trappen...

Jag återkommer när jag har kollat in olika alternativ, både prismässigt och andra villkor.